Situațiile financiare ale societății au fost întocmite în conformitate cu: Legea contabilității nr.
82/1991 republicată, Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 881/2012 privind aplicarea de către
societățile comerciale ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată a
Standardelor Internaționale de Rapoartare Financiară (IFRS), a Standardelor de Raportare Financiară
(IFRIC) și ale Comisiei Permanente de Interpretări (SIC) adoptate de către Uniunea Europeană și Ordin
nr. 2844/12.12.2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaționale
de Raportare Financiară.
6. GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ
SC BERMAS SA este administrată în baza unui sistem unitar, în concordanţă cu prevederile
actului constitutiv şi a Legii nr 31/1990 republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Structurile de guvernanţă corporativă ale SC BERMAS SA sunt reprezentate de Consiliul de
Administraţie şi conducerea executivă.
SC BERMAS SA este administrată de un Consiliu de administraţie format din 3 membri,
persoane fizice aleşi de către Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor. Unul dintre administratori
poate să fie independent iar majoritatea administratorilor sunt administratori neexecutivi. Durata
mandatului este de 4 ani.
Obligaţiile şi răspunderile administratorilor sunt reglementate prin contractul de mandat şi în
conformitate cu dispoziţiile Legii 31/1990 cu modificările şi completările ulterioare, Legea 24/2017 cu
modificările şi completările ulterioare, reglementările A.S.F. aplicabile şi de prevederile actului
constitutiv.
Consiliul de Administraţie al SC BERMAS SA se întâlneşte cel puţin o dată la trei luni.
Consiliul de Administraţie aprobă delegările de competenţe şi/sau dreptului de reprezentare către alţi
administratori sau angajaţi ai societăţii, fixând şi limitele acestora.
În şedinţele Cosiliului de Administraţie sunt analizate în baza materialelor prezentate:
- În domeniul producţiei: realizarea programului de producţie pe trimestre şi pe total an,
programele de întreţinere şi reparaţii, necesarul de materii prime oarze şi hamei pe fiecare an şi
instrucţiunile de preluare a acestora, analiza şi normelor de consum specifice pentru producţia de bere
şi malt, a manoperelor şi a normelor de munca pentru activitatea de bază şi auxiliară
- În domeniul activităţii comerciale: realizarea programului de vanzări pe trimestre şi
preliminat, situaţia facturilor neâncasate, situaţia dotării clienţilor cu ambalaje şi logistică, clauzele
contractuale şi faciltăţile de natură comercială şi financiară, efectuarea de promoţii
- În domeniul activităţii economico-financiare: realizarea indicatorilor din bugetele de venituri
şi cheltuieli, raportele trimestriale, raportul semestrial, raportul anual, situaţia inventarierii generale a
patrimoniului e.t.c.
- În domeniul investiţiilor: realizarea programuli de investiţii stabilit de AGEA pentru anul în
curs, asigurarea surselor de finanţare, negocierea condiţiilor de creditare cu băncile finanţatoare e.t.c.
Consiliul de administraţie a deleagat conducerea societăţii către un număr de 3 directori
executivi persoane fizice, numind pe unul dintre ei director general. Directorul general este şi
preşedintele Consiliului de administraţie. Directorii sunt responsabili cu luarea tuturor măsurilor
aferente conducerii societăţi, în limitele obiectului de activitate şi cu respectarea competenţelor
exclusive rezervate de lege sau de actul constitutiv, Consiliul de Administraţie şi Adunarea Generală a
Acţionarilor.
Adunarea Generală a Acţionarilor SC BERMAS SA se întruneşte cel puţin o dată pe an, în cel
mult 4 luni de la încheierea execiţiului financiar şi are atribuţiile principale stabilite prin actul
constitutiv al societăţii. Adunarea Generală a Acţionarilor este convocată de Consiliul de
Administraţie ori de câte ori este nevoie sau la cererea acţionarilor reprezentând minim 5% din
capitalul social. În cursul anului 2024, Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor s-a întrunit de
două ori iar Adunarea Generală Extraordinară s-a întrunit o singură dată.
Ca urmare a lansării in luna septembrie a anului 2015 a noului Cod de Guvernanţă Corporativă
al B.V.B., SC BERMAS SA a analizat gradul de conformare a societăţii cu prevederile noului Cod,
fiind în curs de implementare anumite capitole de prevederi. Acţionarii societăţii au fost informaţi prin
anexa la Raportul Consiliului de Administratie la data de 31.12.2024 în legătură cu stadiul conformării
cu prevederile noului Cod de Guvernanţă Corporativă al B.V.B.
Au fost asigurate condiţiile necesare informării acţionarilor cu privire la rezultatele financiare
financiare cât şi asupra tuturor aspectelor relevante ale activităţii societăţii prin site-ul societăţii şi prin
secretariatul CA.